לקראת ה-BLIND DAY) 6.6) מריחים ניצחון בברייל

05/06/2013
ביום חמישי ה- 6/6 יציינו בכל העולם את ה- BLIND DAY יום המודעות למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה.

תמונה ללא תיאור

ביום חמישי ה- 6/6 יציינו בכל העולם את ה- BLIND DAY יום המודעות למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה. גם בישראל יצוין היום ע"י עמותות וארגונים אשר בראשם המרכז לעיוור בישראל הפועל לשיפור חייה וקידום מעמדה של אוכלוסיה זו.

ידוע לכל כי אמצעי התקשורת הכתוב של האוכלוסייה האמורה מתקיים באמצעות כתב ברייל. כתב זה הומצא בשנת 1821 ע"י לואי ברייל בצרפת והוא מבוסס על מטריצות של שש נקודות. על פי השיטה צירופים שונים יוצרים שפה שלמה של 63 סימנים הכוללים את אותיות האלף בית, מספרים וסימני פיסוק אשר ע"י מישושן קל לעיוור לזהות את הצירופים וכך לקרוא טקסט.

לקראת יום העיוור מושקת מהדורה מוגבלת של מארז הבושם הרשמי של קבוצת הכדורסל מכב"י תל-אביב לצורך העלאת המודעות והזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה. יצרנית הבושם הישראלית CHIC ובאדיבות המרכז לעיוור הטביעו בחזית המארז בכתב ברייל את המילים "ניחוח הניצחון". באירוע מיוחד חשף דורון ג'מצ'י שחקן העבר של הקבוצה וקפטן קבוצת הוותיקים במשחק הראווה את המארז וציין כי "צירוף המילים ניחוח-הניצחון בכתב ברייל בא להדגיש את רוח הניצחון של עיוורים רבים את מגבלתם".

המארז מאגד דאודורנט ובושם ספורט ויוצע למכירה ב-170 שקלים, בחנות מועדון הכדורסל, יגאל אלון 51 היכל נוקיה, שער מס' 6, תל אביב וכן בחנות המקוונת של מועדון הקבוצה הרשמי. 


כתבות אופנה

TOP
נגישות