עיצוב תכשיטים? הדבר החם הבא! שלומית אופיר מספרת על ההצלחה.

4/3/2014
אלון סין משה

צילום: יח''צ בסוף העשור הקודם מעצבת התכשיטים שלומית אופיר (31), שנחשבת למטאור בתחומה ולפורצת דרך, לא חלמה או דמיינה שתהפוך לבעלת רשת בעלת שם עולמי. מאז תחילת העשור הנוכחי נמכרו במקומות רבים ברחבי העולם ופורסמו במספר בלוגים צרפתיים ואיטלקיים מהשורה הראשונה. זאת ועוד, בזמן שכל מעצבת תכשיטים טרייה מנסה את מזלה בתוכניות ריאליטי או בדוגמנות להפקות אופנה דלות תקציב, שלומית אופיר השכילה לעשות את הדרך הקשה מעלה, אל עבר התהילה. עצם העובדה שהיא הצליחה במקום בו אחרות נכשלות או מוותרות באמצע, מעידה על גודל הצלחתה. יש גם כאלה שמתארים אותה כגורו של עולם התכשיטים המקומי. מעבר לכל התשבחות שלומית אופיר לא מסתנוורת מההצלחה, מצהירה שהיא נשארת עם הרגליים על הקרקע ומנסה להמציא את עצמה, בכל קולקציה, מחדש.

"למדתי בחולון במכון הטכנולוגי עיצוב תעשייתי, וסיימתי את לימודיי לפני כ-5.5 שנים" ספרה אופיר השבוע לאתר 'אופנה'. "מאז שסיימתי ללמוד פחות או יותר אני מתעסקת בעיצוב תכשיטים. למרות זאת, ההתפתחות שלי היתה הדרגתית ודברים השתנו עם הזמן. כיום יש לי שלוש חנויות בתל אביב ואחת ברחובות. את החנות האחרונה שפתחתי לפני כשנה, בדיזינגוף שבתל אביב, התמקדה בתכשיטים, באביזרי לבוש שונים ובביגוד לכלות ואירועים". בצעירותה חלמה אופיר להיות מעצבת אופנה גדולה, אך בתקופת הלימודים התמקדה בעיצוב פנים ולאחר מכן יצאה לעולם כמעצבת תעשייתית. "כשסיימתי ללמוד הייתי בנקודת מפנה חשובה בחיים, בה הייתי צריכה להחליט אם אני הולכת לחפש עבודה בעיצוב תעשייתי או שאני ממשיכה עם עולם התכשיטים. התחבטתי עם עצמי ארוכות בנושא. לבסוף, החלטתי להמשיך עם האופציה השנייה, והעסק התגלגל למה שהוא נראה היום. השקעתי בעיצוב ופיתוח של קולקציות חדשות עד למצב שבו התחלתי לעצב שתי קולקציות בשנה, עם מאות פריטים. התפתחתי עם הזמן לחו"ל דרך מפיצים עצמאיים ואתר אינטרנט אישי".

הצבעים שאופיר הכי אוהבת לעבוד איתם הם צבעי פסטל וצבעים בהירים ודהויים. סגנון עיצוב קלאסי הוא שם המשחק בשבילה. "הצבע האהוב עלי ביותר שהפך לסימן ההיכר שלי הוא ה'אקווה', מעין טורקיז-מנטה-בהיר מבחינת צבע. זה משהו שמתאים לארץ וגם לחו"ל באותה המידה".

שלומית אופיר מציינת כי לא שאבה, עד כה, השראה ליצירותיה מאמנים מוכרים. "את השראה שלי לעיצוב אני מקבלת ושואבת מכל מה שקורה סביבי. כל קולקציה קשורה לנושא אחר. לדוגמא, הקולקציה האחרונה שעיצבתי נקראת 'אורות הצפון', ועוצבה בהשראה סקנדינבית. הקולקציה כללה חומרים טבעיים, וקווים נקיים וגיאומטריים. בכלל, הפריטים הנקיים עם הקווים הגיאומטריים מאפיינים מאוד את הטעם שלי, ואת מה שאני נהנית ללכת איתו מדי יום".

"אם כבר אישיות אופנה אז ראוי לציין את דפנה לוסטיג, שמרבה ללכת עם התכשיטים שלי. אני מאוד מעריכה את הטעם והסגנון שלה, ושמחה תמיד לראות אותה בוחרת בפריטים שלי".

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ



מיקום לחנות הבאה? אל תמהרו לקבוע אחת כזאת בשבילה בארץ. "יש הרבה מקומות שאשמח לפתוח בהם חנויות, אך ניו יורק היא המועדפת מכולן" קובעת אופיר. "כן, זה החלום שלי, כיוון שזו העיר שאני הכי אוהבת, הכי מתחברת אליה והכי מתרגשת ממנה. יש שכונה שכבר סימנתי לעצמי, ויום אחד תהיה לי שם חנות משלי. בנתיים אני פה, בארץ".

שלומית אופיר טוענת שכדי להיות מעצבת תכשיטים טובה, חובה על הפאשניסטיות הצעירות והמעצבות לעתיד לפתח חוש נוסף – חוש העסקים. "היום קשה מאוד להצליח בתחום העיצוב בלעדי יכולות ניהוליות" היא קובעת. "כלומר, בלי שתדע לנהל או להסתכל ולהבין מספרים או לשווק את עצמך כראוי לא ניתן באמת להצליח בתחום זה. להיות אדם יצירתי זה דבר אחד, אולי החשוב מכולם, אבל כדי שיראו ויכירו אותך כמעצבת מובילה, וכדי שיהיו מוכנים לשלם כסף עבור היצירות שלך צריכים להיות באיזשהו מקום אנשי עסקים מוצלחים או יזמים מעולים" היא מתארת.

"חשוב לעבוד קשה" מציינת אופיר. "מעצבות צעירות חייבות להבין שההצלחה לא מתרחשת בין לילה. כמו כן, הן חייבות להבין שאם בוחרים בדרך עצמאית אף אחד לא חייב להן שום דבר. לפעמים גם דברים קורים לאט מהמצופה וחשוב לשמור על סבלנות. חשוב להיות מקצועי, לחשוב מחוץ לקופסא ולסגל צורת חשיבה של כמה צעדים קדימה מהמקום שבו אחרים נמצא".

בסוף השבוע הקרוב מתכוונת שלומית לאחד כוחות עם מספר מעצבי אופנה נוספים כדי ליצור אוקייזן ייחודי למתחתנות, שנקרא 'שבוע לבן'. "מדובר באיחוד ביני לבין רוני קנטור, מעצבת אופנה ונעליים, ורן צוריאל, מעצב שמלות כלה. אנחנו הולכים לשתף פעולה במיזם ייחודי, ראשוני וזול שנועד לחבק את הקהל שלנו בחזרה, לתת לו את מה שהוא נתן לנו כל השנים" מסכמת אופיר. "מדובר בסוף שבוע לכלות, רגע לפני יום האישה הבין לאומי, ב-6 וב-7 למרץ. המטרה היא ליצור במכה אחת לוק שלם למתחתנת, במחירים מוזלים ושפויים. המטרה היא שהקונים שלנו לא ירגישו שהם צריכים להוציא סכומים מטורפים על בגדים ואביזרי לבוש, או לחרוש מתחמי קניות לקראת החתונה. ההכנות לחתונה הופכות לעיתים לעסק מתיש ומעייף, לא חבל? הסכומים ינועו עד אזור ה-4,000 שקלים לשמלות כלה. יינתנו הנחות של כ-20% על התכשיטים ו-30% על מחירי הנעליים. בקיצור: אנחנו כאן כדי לפנק, לפנק, לפנק".

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ



כתבות אופנה

TOP
נגישות